k(oudw)ater

De wereld in vuur en vlam en dan nog iedere dag je brood verdienen?

vrijdag, oktober 03, 2008

Brokken


Op donderdagavond ga ik sinds een paar weken volleyballen in Mechelen, is wel leuk, maar gisteren - pats - bal in het gezicht: bril stuk. Vandaag dus naar de brillenwinkel: de glazen zijn nog bruikbaar. Ik heb dan maar het goedkoopste montuur genomen: 170 euro nog. De 100 euro duurdere - en extravagantere - THEO bril heb ik links laten liggen (echt een homo-bril !). In ruil heb ik er wel een sportbril bijgekocht: daar kan je zelfs mee squashen, kost ook 100 euro plus glazen.


Brillen: dat zal dus mijn 4de bril worden. Gek, maar met iedere nieuwe bril begon er een nieuwe fase in mijn leven. Ik ben beginnen brillen in het 1ste middelbaar: dan kon ik beter naar de jongens kijken in de kleedkamer bij LO. Die bril heb ik bijna 10 jaar gedragen. De tweede bril was hipper: dan kon ik beter met de jongens vrijen :-) Bril 3 heb ik gekocht toen ik net met Tijger was gaan samenwonen, en nu dus bril 4 op het moment dat we samen een huis kopen. Een nieuwe bril, een nieuw begin !