k(oudw)ater

De wereld in vuur en vlam en dan nog iedere dag je brood verdienen?

woensdag, februari 14, 2007

Ik worstel en kom boven?


Na het lekkere Valentijnsmenu vorige zaterdag bij vriend Erwin, ben ik maandag voor het eerst naar Active Company gaan worstelen. Ik moest die dag toch in Antwerpen werken, dus dacht ik maar eens in te geven aan dat lang gekoesterde verlangen. Welke homo-man heeft er immers nog nooit van worstelen met een andere man gedroomd?


Met een volgeladen sporttas en dikke knielappen kwam ik aan in de turnzaal van de Antwerpse stadsschool waar ik vriendelijk onthaald werd door Vic, de nestor van de club. Uiteindelijk konden we met z'n vijfen aan de slag. Eerst een lange opwarming: polsen draaien, nek, sit-ups, push-ups, rondjes lopen, springen, koprol voorwaarts, koprollen achterwaarts enz. Man - wie had gedacht dat ik dat allemaal nog eens moest doen.


Het worstelen zelf is wel leuk, maar het is wel opletten geblazen. Gelukkig waren de heren heel lief voor mij, anders zat ik nu onder de blauwe plekken. Ik kreeg ook goeie uitleg over de "worpen" die we geoefend hebben - nu kan ik Tijger eindelijk de baas! Ondanks mijn dikke knielappen, toch wel wat last van mijn knieën (maar dat heb ik zelf van stilzitten). De dag nadien (en vandaag nog steeds): héél mijn lijf zo stijf als een plank ! Niet te geloven, het voelde nochtans niet zo inspannend aan. Of ik nog terug ga, weet ik nog niet: ik moet wat spaarzaam omgaan met mijn knietjes. Misschien mij toch maar beperken tot fitness en zwemmen?


Hier nog een leuke worstelblog en een verzameling worsteldemonstraties.