k(oudw)ater

De wereld in vuur en vlam en dan nog iedere dag je brood verdienen?

dinsdag, september 19, 2006

Solliciteren voor dummies 2


Solliciteren, dat vraagt nogal wat energie. Na een tweede gesprek ben ik uitgenodigd voor een dag "assessment center" bij De Witte & Morel. 's Avonds de automobiel nog gewassen - dwaas misschien, maar het is een religieus reinigingsritueel. Op een verlofdag dus vertrokken in een nieuw hemd met nieuwe das.


Eerst weer een gesprek over mijn competenties: ik moet echt eens nadenken over mijn negatieve punten. Zou ik Tijger raad durven vragen? Dan een persoonlijkheidsvragen test aan de computer. Benieuwd wat daar uit komt: een mens maakt dan tegen de klok keuzes en legt prioriteiten, maar misschien kom ik er wel als psychopaat uit? Vervolgens doen alsof ik manager ben: rollenspel met een slecht presterende medewerker, een postbak-oefening en dan nog een presentatie. Toch wel een nuttige dag uiteindelijk: je leert wel wat over jezelf.


Ik hoop maar dat ze niet teveel te weten zijn gekomen, maar k(oudw)ater is gelukkig moeilijk te doorgronden. Eind deze of volgende week hoor ik dan meer ...